• Wycieczka do Sandomierza kl. 5 i 6

• 14 czerwca 2023 r. klasy 5 i 6 pod opieką wychowawców wybrały się na wycieczkę do jednego z najstarszych i najpiękniejszych miast – Sandomierza.
            Na miejscu spotkaliśmy się z panem przewodnikiem, który towarzyszył nam do końca zwiedzania. Na początku wyruszyliśmy w kierunku Starego Miasta poprzez piękny przyrodniczo Wąwóz Królowej Jadwigi, wyżłobiony przez płynącą wodę  w lessowym podłożu przepiękny jar, którego strome ściany miejscami wznoszą się do wysokości ok. 10 metrów. Kolejnym punktem naszej wycieczki było przejście przez Ucho Igielne - znajdującą się w murach obronnych Furtę Dominikańską, z którą wiąże się podanie mówiące o tym, że lubi niekiedy zamknąć się, szczególnie wtedy, gdy przechodzi przez nie osoba mająca wiele na sumieniu… Nam na szczęście udało się bezpiecznie ją pokonać! Następnie dotarliśmy do Podziemnej Trasy Turystycznej. Spacerując mrocznymi korytarzami, wysłuchaliśmy tragicznej historii Haliny Krępianki - bohaterki, która zginęła, ratując Sandomierz przed najazdem Tatarów. Następnie z tarasu widokowego Bramy Opatowskiej  podziwialiśmy piękną panoramę miasta. Brama jest głównym zabytkiem Sandomierza, jedną z niegdyś czterech bram wchodzących w kompleks murów obronnych Sandomierza, wzniesiona przez króla Kazimierza Wielkiego około 1362 roku. Podziwialiśmy też sandomierski rynek, otoczony przepięknymi zabytkowymi kamienicami oraz zamek. Kolejną atrakcją było Muzeum „Sala Gabinet Figur Woskowych Ojca Mateusza w Sandomierzu”, gdzie można było obejrzeć odwzorowane wnętrza (serialowej plebanii, kościoła, celi aresztu, gabinetu biskupa i wnętrza komisariatu policji)  oraz  figury woskowe głównych bohaterów serialu „Ojciec Mateusz” i odciski dłoni aktorów. Zwieńczeniem wycieczki był rejs po Wiśle, podczas którego mogliśmy rozkoszować się wspaniałymi widokami panoramy miasta oraz Gór Pieprzowych. Ciekawym punktem naszej wycieczki było odbijanie pamiątkowych monet, które dostaliśmy na pamiątkę pobytu w Sandomierzu.
            W drodze powrotnej odwiedziliśmy Baranów Sandomierski, w którym podziwialiśmy piękny zamek oraz ogrody, gdzie mogliśmy nieco odpocząć. Trochę zmęczeni, ale zadowoleni wróciliśmy do domu i z całą pewnością każdemu możemy polecić odwiedzenie tego pięknego miasta.

• Wycieczka klasy VIII do Wrocławia

• W dniach 12-14 czerwca br. uczniowie klasy VIII wzięli udział w trzydniowej wyciecze do Wrocławia. Funkcję opiekunów pełniły p. Monika Góral - wychowawca klasy oraz p. Sabina Florek - nauczyciel j. angielskiego. Grupę wycieczkową tworzyli także ósmoklasiści z Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Niwce, z którymi nasza młodzież spotkała się po raz pierwszy na ognisku integracyjnym. Trzy dni spędzone w stolicy Dolnego Śląska były pełne wrażeń, gdyż wycieczkowicze zobaczyli największe i najważniejsze atrakcje. Było zwiedzanie m.in. Panoramy Racławickiej i Ostrowa Tumskiego, a nawet rejs statkiem. Nie zabrakło wizyty w ZOO i Ogrodzie Japońskim, a także wędrówki szlakiem wrocławskich krasnali. Zapraszamy do obejrzenia fotogalerii poniżej.

• Wycieczka klasy 3

• Uczniowe klasy 3 wraz z opiekunami wybrali się na wycieczkę po Komunii Świętej do Centrum Jana Pawła ll w Łagiewnikach. Uczestniczyli tam we mszy świętej, po której zwiedzili Centrum Papieskie. Zasmakowali także lodów oraz kremówek papieskich. W drodze powrotnej zatrzymali się w Niepołomicach, gdzie zwiedzili  dziedziniec zamku królewskiego zwanego też "drugim Wawelem" oraz odbyli spacer po krużgankach zamkowych. Na koniec wycieczki trzecioklasiści pobawili się na pobliskim placu zabaw. Wszyscy uznali wycieczkę za niezwykle udaną.

• Dzień Dziecka AD 2023

• W imieniu społeczności uczniowskiej bardzo serdecznie dziękujemy wszystkim rodzicom za przygotowanie tak fantastycznego Dnia Dziecka. Było rewelacyjnie. Każdy mógł znaleźć coś dla siebie, bo było w czym wybierać. Tyle atrakcji na raz, że chwilami naprawdę trudno było się zdecydować... Jeszcze raz dziękujemy z całego serca wszystkim tym, dzięki którym tegoroczny Dzień Dziecka był wspaniały!

• Międzyszkolne integracyjne ognisko uczniów klas VIII

• Pomimo niepewnej pogody i niewielkiej mżawki, uczniowie klasy VIII wzięli udział w integracyjnym spotkaniu z ósmoklasistami ze Szkoły Podstawowej w Niwce. Młodzież szybko nawiązała dobry kontakt, a sprzyjała temu wymiana wrażeń i spostrzeżeń dot. niedawnego maratonu egzaminacyjnego. Na spotkanie złożyły się ognisko i rozgrywki sportowe.

• Nauka przez zabawę czyli nietypowe zajęcia z przedmiotów przyrodniczych z wykorzystaniem Laboratoriów Przyszłości

• Pomimo zbliżającego się końca roku w naszej szkole nie brakuje ciekawych inicjatyw. W dniu 6 czerwca br. nauczyciele chemii i geografii przeprowadzili z pomocą uczniów klasy VII bardzo ciekawe zajęcia pozwalające lepiej rozumieć zjawiska zachodzące w otaczającej nas rzeczywistości. Było to możliwe dzięki licznym doświadczeniom przeprowadzonym przez uczestniczących w zajęciach. W trakcie prowadzonych eksperymentów, pokazów i badań wykorzystano szkolny sprzęt dostępny w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

• Druga edycja "Dnia bez plecaka" równie udana!

• W dniu 6 czerwca br. w naszej szkole została za sprawą Samorządu Uczniowskiego zorganizowana druga edycja „Dnia bez plecaka”. W tym dniu uczniowie mieli za zadanie przynieść swoje przybory szkolne oraz podręczniki we wszystkim, tylko nie w szkolnych plecakach lub tornistrach. Kreatywność i Inwencja twórcza uczniów przerosła wszelkie oczekiwania, bowiem typowe plecaki zastąpione zostały walizkami, wózkami dziecięcymi, wózkami sklepowymi, koszykami, pudełkami na buty itp. Był nawet podbierak na ryby praz wanienka do kąpania niemowlaka! Uczniowie zaprezentowali swoje „zwariowane tornistry” podczas parady zorganizowanej na dużej przerwie. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji.

• Głosuj na zadanie "Z kulturą za pan brat"

•  Już od 15 maja do 18 czerwca można głosować na zadania w Budżecie Obywatelskim Województwa Małopolskiego.

Zadanie TAR 34 "Z KULTURĄ ZA PAN BRAT" zakłada organizację na terenie gminy Żabno i gminy Radłów wydarzeń kulturalnych m.in.: spotkań ze znanymi ludźmi, koncertów i spektakli, które skierowane będą zarówno do dzieci jaki i dorosłych. Głosować można internetowo poprzez stronę: https://malopolska.budzet-obywatelski.eu/glosowanie lub na specjalnych kartach do głosowania, które dostępne są od 15 maja w GCK i Bibliotece w Żabnie oraz jej filiach. Już dziś dziękujemy za każdy Wasz głos...

• Dzień Dziecka w nietypowy sposób

• Dzień Dziecka uczniowie klasy 3 spędzili w nietypowy sposób. Spróbowali swoich sił i utrwalili umiejętności ortograficzne w Dyktandzie Bieganym”. Dzieci nie przepadają za nauką ortografii, za to uwielbiają biegać i rywalizować. Nauka ortografii w biegu jest dla małych uczniów nie tylko atrakcyjna, ale i efektywna! Ruch dodatkowo dotlenia mózg, co stymuluje jego aktywność. Była świetna zabawa, spora dawka śmiechu i dużo uwolnionych hormonów szczęścia.

• Dzień Rodziny w naszej szkole

• W dniu 31 maja br. odbył się w naszej szkole Dzień Rodziny przygotowany przez uczniów klas I-III wraz ze swoimi wychowawcami. Były tańce, życzenia i mnóstwo tylko pozytywnych emocji.

• List gratulacyjny od Małopolskiej Kurator Oświaty

• Z radością informujemy, iż z okazji wyjątkowego jubileuszu społeczność naszej otrzymała list gratulacyjny od Małopolskiej Kurator Oświaty p. Barbary Nowak. List ten został odczytany przez p. Łukasza Drewienkiewicza - p.o. dyrektora tarnowskiej Delegatury KO podczas uroczystości podsumowującej obchody 160-lecia istnienia naszej szkoły. Zapraszamy do zapoznania się z treścią tegoż Listu.

• Dziękujemy!

• W imieniu społeczności szkolnej za wszystkie ciepłe słowa,

gratulacje i życzenia skierowane do Szacownej Jubilatki

serdecznie dziękujemy!

• Uroczyste spotkanie podsumowujące obchody jubileuszu 160-lecia naszej szkoły

• W dniu 28 maja br. odbyło się uroczyste spotkanie podsumowujące obchody 160-lecia istnienia naszej szkoły, w którym, oprócz p. Marty Herduś - Burmistrza Gminy Żabno, uczestniczyli m.in. prof. Kazimierz Wiatr - senator RP, Wiesław Krajewski - poseł RP, Łukasz Drewienkiewicz - p.o. dyrektora tarnowskiej Delegatury KO w Krakowie, Anna Mikosz - radna Sejmiku Województwa Małopolskiego, Roman Łucarz - starosta tarnowski, Adam Biedroń - radny powiatu tarnowskiego oraz Magdalena Kardaś-Olesińska - wiceprzewodnicząca Rady Miejskiej w Żabnie wraz radnymi. Nie zabrakło także dyrektorów różnych placówek edukacyjno-oświatowych oraz emerytowanych nauczycieli i pracowników niepedagogicznych. Tawyjątkowa uroczystość była okazją do wspomnień, ale nie zabrakło też gratulacji i życzeń przekazanych na ręce Dyrektora Szkoły Jubilatki - Danuty Skrabacz-Tempka. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć poniżej.

• Życzenia dla Szkoły Jubilatki

• Z okazji 160. rocznicy powstania naszej szkoły poszczególne zespoły klasowe ułożyły okolicznoścowe życzenia dla Szanownej Jubilatki. Poniżej publikujemy życzenia od klasy VIII.

• W najbliższą niedzielę...

• Dyrektor oraz społeczność szkolna informują, iż w najbliższą niedzielę, tj. 28 maja br. odbędzie się podsumowanie trwających w bieżącym roku szkolnym uroczystych obchodów 160. rocznicy powstania Szkoły Podstawowej w Łęgu Tarnowskim.

Na świętowanie tego pięknego jubileuszu złożą się: Msza św. w kościele p.w. Świętej Trójcy  w Łęgu Tarnowskim o godzinie 14.00 oraz wspomnieniowe spotkanie  o 15.00  w budynku Kulturalno – Oświatowo – Sportowym w Łęgu Tarnowskim.

• Nasi uczniowie zaprojektowali "profilaktyczne" T-shirty

• W ramach podsumowywania działań profilaktyczno-wychowawczych zrealizowanych w tym roku szkolnym uczniowie klas III-VIII zaprojektowali T-shirty, które mają zachęcać do prowadzenia zdrowego trybu życia. Zapraszamy do obejrzenia galerii zdjęć. Naprawdę warto, bo pomysłowość i kreatywność naszych uczniów jest niesamowita!

• Nowa inicjatywa z "Wyobraźni Miłosierdzia"

• Z okazji 103 rocznicy urodzin Patrona naszej szkoły, która przypada 18 maja, jak również w związku ze sto sześćdziesiątą rocznicą powstania Szkoły w Łęgu Tarnowskim, którą będziemy uroczyście obchodzić w Niedzielę 28 maja, chciałbym zachęcić do kolejnej akcji z cyklu „Wyobraźnia Miłosierdzia”.

Otóż ks. Paweł Turek, misjonarz w Republice Środkowoafrykańskiej, tworzący aktualnie parafię św. Jana Pawła II w miejscowości Tolle, a pochodzący z parafii Łęg Tarnowski (z Białej), prosi o ZBIÓRKĘ przedmiotów kultu religijnego takich jak: różańce, krzyżyki, medaliki, Krzyże ścienne, obrazy religijne, obrazy św. Jana Pawła II, małe figurki Pana Jezusa i Matki Bożej lub świętych, zapinki do kluczy z chrześcijańskimi znakami itp. Ks. Paweł chciałby odsprzedać za symboliczną opłatą takie dewocjonalia swoim parafinom, by w ten sposób realizować zawołanie pontyfikatu św. Jana Pawła II: „Otwórzcie Drzwi Chrystusowi”, aby w każdym domu znalazł się jakiś znak chrześcijański, a nie talizman, fetysz itp.

Dlatego prosimy, jeśli macie tego typu przedmioty kultu religijnego w waszych domach (ALE DOBREJ JAKOŚCI), którymi moglibyście się podzielić, to w przyszłym tygodniu (w poniedziałek 22 maja oraz w piątek 26 maja) prosimy, by przynieść je do szkoły. Jeżeli uzbieramy przez te dwa dni zbiórki tego typu przedmioty, to przyniesiemy je w procesji z darami podczas Mszy św., podczas której będziemy dziękować Bogu za dar szkoły w Łęgu Tarnowskim. Ja natomiast uzbierane dewocjonalia przekażę księdzu Pawłowi, kiedy przyjedzie na swój wakcyny urlop.

Dziękuję z góry za każdy gest życzliwości.